Komunikaty       
Komunikaty

 <  1  [2]  3  >    >> 

2022.02.28 09:31

JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?

Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

× NIGDYnie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.

× Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

× Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).

× Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.

× Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.

× Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.

 

 Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.

 Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.

 Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.

 Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.

 Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.

 Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.

 Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.

 Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.

 Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.

 Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.

Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię.

2022.02.28 09:22

W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy

Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne.Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez sztaby koordynujące cyberbezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszego banku.

Uważaj na oszustów

Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.

• Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej, nawet jeśli osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się jako pracownik banku.

• Nie klikaj w linki w SMS-ach i mailach informujących o rzekomych niedopłatach za rachunki, przesyłki kurierskie czy podatki.

• Czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa.

• Z rozwagą i należytą ostrożnością podchodź do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe.

Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne.

Wypłaty gotówki

Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku, a szczególnie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.

Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki: https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html

2022.02.25 11:26

Szanowni Państwo !!!!!

W związku z obecną sytuacją geopolityczną i związaną z nią bardzo nasiloną ilością wypłat gotówki realizowanych przez klientów w bankomatach należących do Banków Spółdzielczych z Grupy BPS wprowadzony został limit 500 zł dla pojedynczej transakcji realizowanej obcą kartą. Limit nie dotyczy transakcji realizowanych kartami Grupy BPS.

Za utrudnienia przepraszamy

2022.01.25 10:01

Szanowni Państwo!

 

Informujemy, że w nocy z 26 na 27 stycznia br. (środa/czwartek) między godziną 1:00 a 5:00 wystąpią przerwy w dostępie do Internet Bankingu związane z aktualizacją oprogramowania.

 

Za utrudnienia przepraszamy

 

2021.12.16 15:51

Szanowni Państwo,

Trwa okres przedświątecznych przygotowań i związana z nimi gorączka zakupów. To także idealny czas dla cyberoszustów, którzy wykorzystując  nasz pośpiech, obniżoną czujność i nieuwagę intensyfikując swoje działania socjotechniczne zmierzające do kradzieży środków finansowych.

Dlatego zwracamy się do Państwa z  prośbą o:

1 unikanie rozmów z osobami, które podszywają się pod funkcjonariuszy Policji, pracowników banków, Zrzeszeń i firm informatycznych, szczególnie gdy stwarzają pozory wiarygodności i troski o bezpieczeństwo zgromadzonych środków oraz gdy wywierają presję na natychmiastowe podejmowanie działań;

2. nie instalowanie żadnych dodatkowych aplikacji na swoich smartfonach;

3. nie klikanie w podejrzane linki w wiadomościach SMS i e-mail, które mogą przekierowywać do fałszywej strony płatności za zakupy lub dopłaty rachunków za media lub usługi kurierskie;

4. przed przekazywaniem jakichkolwiek pieniędzy upewnić się, czy że rzeczywiście ich bliscy potrzebują pomocy;

5. unikanie wyjątkowych okazji zakupowych i zachowali szczególną ostrożność przy sprzedaży na różnego rodzaju portalach ogłoszeniowych;

6. pod żadnym pozorem nie przekazywanie nikomu danych logowania do bankowości internetowej, danych kart płatniczych, kodów płatności BLIK, czy skanów dokumentów tożsamości;

7. w razie jakiejkolwiek wątpliwości skontaktowanie się ze swoim bankiem osobiście lub na numer telefonu podany na stronie internetowej, ale nigdy nie oddzwaniali bezpośrednio na numer, który do nich dzwonił, ponieważ przestępcy mają możliwość podszycia się pod dowolny numer telefonu.

2021.12.16 14:39

 Klienci Banku Spółdzielczego w Goworowie

K O M U N I K A T

Dotyczący pracy Banku Spółdzielczego w Goworowie

24 grudnia 2021r nie będzie obsługi klientów.

Rozliczenia międzybankowe Elixir - jedna sesja do godziny 12:00

Zlecenia wysłane po godzinie 12:00 zostaną rozliczone w dniu 27 grudnia 2021r.

 

27 grudnia 2021  - Normalny dzień operacyjny

 

31 grudnia 2021

Rozliczenia międzybankowe Elixir wychodzące będą realizowane do godz. 12 :00,

Zlecenia wysłane po godz. 12:00 zostaną rozliczone w dniu 3 stycznia 2022r.

Rozliczenia międzybankowe Express Elixir Płatności natychmiastowe Express Elixir nie będą dostępne dla klientów BS od godz. 19:00 dnia 31.12.2021r do godziny 24:00 dnia 01-01-2022r.

 

3 stycznia 2022r - Normalny dzień operacyjny

Zarząd BS Goworowo