Szanowni Klienci !
W ostatnim czasie nasiliły się znacznie oszustwa z wykorzystaniem płatności BLIK, które polegają na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.
Pamiętaj!!!!
Nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy Bank rzekomo ich wymaga;
- Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz;
- Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów;
- Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach.
- Nie działaj pod presją czasu.
Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.
Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.
Bądź ostrożny!
Jeśli padłeś ofiarą przestępstwa, zgłoś zdarzenie na policję.
W przypadku, gdy został zlecony przelew skontaktuj się niezwłocznie z Infolinią banku.